Opruimen na aanleiding “Just let go”

Hoi allemaal,

even een kleine post tussen door. David Damron, van the MinimalistPath, schreef onlangs een post getiteld “Just let go”. Daarin gaat hij in op de emotionele waarde van spullen en de verzamelwoede van mensen. Veel mensen denken “dat kan later van pas komen” en bergen het gedachteloos ergens op, en gebruiken het daarna nooit weer.

Ook ik heb mij schuldig gemaakt aan deze praktijken: bewaar die doos maar ivm de garantie van product “X”. En 3jaar later ligt ze er nog steed. Handleidingen van apparaat “Y” zitten ook nog in mijn archief, terwijl het ding allang naar de vuilnisbak in verhuist is. Maar ook oude memorabilia van tig jaar geleden staan/liggen/hangen hier op. Allemaal leuk, maar te veel is te veel!

De opdracht onder aan de blog van David was, om na het lezen, 5 minuten rond te kijken in je kamer/huis/kantoor en dan 5 dingen te kiezen: en die dan ook weg te geven / weggooien / te verkopen. En als je geen 5 dingen kon vinden ben je goed op weg naar minimalisme, maar veelal is het een teken dat je bij jezelf nog eens goed te raden moet gaan, en de emotionele waarde moet los laten van sommige spullen.

Mijn lijstje van spullen:

  • 1 oude GSM naar het goede doel
  • 1 oude GSM verkocht (ligt nog in postvak uit, maar die gaat strakjes weg)
  • 1 (onafgemaakt) modelbouw-doos
  • 1 vuilniszak met kleding richting het goede doel
  • 1 draadloze hoofdtelefoon
Foto van Just let go met spullen

Deel van de spullen

Ik ben weer een stapje dichter bij mijn doel: een minimalistische  leven!

Greetz,
DM

Over Rik

Een in rotterdam wonende, door Nederlands reizende, fotograferende Limburger
Dit bericht werd geplaatst in minimaliseren, web en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Opruimen na aanleiding “Just let go”

  1. Natasja zegt:

    Hallo Rik, via het blog van David kwam ik op je site terecht. Veel succes met je nieuwe levensstijl! Op dit moment heb ik dezefde doelen voor ogen (elke dag 30 min – 60 min wandelen) en veel overbodige spullen wegdoen. Zojuist mijn lades en boekenkast opgeruimd en flink wat oud papier en -weggeef- boeken verzameld. Ruimt al lekker op🙂

Geef een reactie

