RCThink / TMP Uitdaging – week 4

Hey allemaal!

Hierbij de 4de update van de “RCThink / TMP Uitdaging”. De Uitdaging waarbij je van 15 januari tot en met 15 februari, elke dag 1 (of meer) items verwijderd van je huis/kamer/kantoor.

Er is deze week een flinke opruim-actie geweest hierzo: ik ben kast voor kast, plank voor plank en item voor item z’n beetje langs geweest in mijn slaap/werkkamer. Dat heeft geresulteerd in het feit dat mijn “donatie-doos” nu ongeveer vol zit (foto (1)). En dat ik inmiddels nog wat item op het oog heb voor de laatste paar dagen van de uitdaging, maar daar kom ik zo op terug..

TMP RCThink uitdaging week 4 (1)

TMP RCThink uitdaging week 4 (1)

TMP RCThink uitdaging week 4 (2)

TMP RCThink uitdaging week 4 (2)

  • Boeken (donatie-doos)
  • pluche beesten/knuffels (donatie-doos)
  • iPod Mini (nog geen idee: of marktplaats/ebay, of donatie)
  • fietsenstandaard (rommelmarkt)
  • 3x spijkerbroek (kledingzak)
  • 4x riem (kledingzak)
  • paar stropdassen (naaidoos mam: carnaval)
  • prullaria display-kast (deel prullenbak, deel donatie-doos)

De “donatie-doos” is een nieuwe aanwinst: als ik nog niet precies weet wat ik ermee doe, gaat het daarin. Uit deze doos kan ik eventueel spullen weggeven aan mensen, of het gaat naar de rommelmarkt als ik zo snel geen “goed doel” kan verzinnen.

Nu we bijna aan het einde zijn van de uitdaging, wordt het ook steeds moeilijker om spullen weg te doen. In het begin is het allemaal triviale spullen die je echt kunt missen. Maar nu kom je dichter en dichter bij de spullen met emotionele waarde. Het harde stuk van deze reis, maar wel nodig. Want nu ik klaar ben met deze week, en nu in een opgeruimde kamer zit, geeft het wel een heel erg goed gevoel.

Deze uitdaging is over een paar dagen ten einde, maar ik weet dat ik nog een paar dagen langer moet doorzetten om het uitgezocht en opgeruimd te krijgen. Maar 1 belangrijke beslissing heb ik genomen deze week: ik ga het een en ander te koop zetten. Wat zien jullie bij de laatste update, maar geloof mij maar: het was geen makkelijke beslissing… (“emotionele waarde” kijkt over je schouder mee)

Deze post zal ik updaten zo snel de andere ook hun site hebben bijgewerkt!

Gegroet,
DM

Over Rik

Een in rotterdam wonende, door Nederlands reizende, fotograferende Limburger
Dit bericht werd geplaatst in minimaliseren, Opruimen, RCThink / TMP Uitdaging en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op RCThink / TMP Uitdaging – week 4

  1. Pingback: RCThink / TMP Uitdaging – week5 (Einde) « DutchMinimalist

Geef een reactie

