Logboek 6Changes #2 – aankondiging

Hey!!

Deze week is een rust week in mijn 6Changes programma: De vorige 8 weken heb ik een nieuwe gewoonte ontwikkeld om meer te bewegen. Komende week staat de start van een nieuwe 8 weken voor de deur. En dit maal om een andere gewoonte er in te laten werken.

Mijn lijstje bestaat uit meerdere gewoontes die ik wil aanpakken: Sommige zijn wat harder nodig om te veranderen dan andere, maar momenteel hebben er een aantal een hogere prioriteit. Zo wil ik mijn ochtend-routine aanpassen met o.a. vroeger opstaan & het kiezen van mijn 3 belangrijke punten van de dag (die dan ook gedaan moeten zijn). Deze is belangrijk voor meer organisatie en regelmaat te krijgen, en op die mannier ook sneller op te schieten met mijn scriptie.
De andere gewoonte is mijn drink gewoonte: Momenteel drink ik te veel koffie en thee, te weinig water en (te) regelmatig een biertje. En aangezien ik meer aan het bewegen ben, en dus gezonder aan het leven, zou dit een volgende logische stap zijn. Minder tot geen koffie, thee en bier meer, maar wel ruim voldoende water op een dag. Zodat mijn conditie nog sneller verbeterd, minder aanslag op mijn gebit (zodat het nog langer in orde blijft: al 27 jaar zonder gaatjes!!) en mijn lichaam in zijn geheel wat meer gezuiverd wordt.

Beide zijn momenteel belangrijk: de ene voor het organiseren en rond krijgen van mijn scriptie, de andere is een logische stap naar een gezondere levensstijl.

Mijn keuze voor de #2 gewoonte verandering is geworden: De ochtend-routine

Rise and Shine

Rise and Shine

(foto credit: D. L. Ennis of Visual Thoughts Photography)

Ze zeggen ook wel dat “de morgen stond heeft goud in de mond”. En wie vroeg de dag begint ook veel gedaan krijgt. Dus als je een beetje goed tijdstip de dag begint, kun je een hoop doen. En dat ook vaak zonder al te veel gestoord te worden.

De dingen die ik daar in wil veranderen zijn in vogelvlucht:

  • de tijd (vroeger opstaan)
  • goed ontbijt (beter dan het huidige)
  • planning (de 3 belangrijkste dingen die ik die dag wil bereiken of moet doen)
  • bewegen (rekken en strekken, buikspier oefeningen)

De hele planning, routine en opbouw ga ik in de komende dagen nog precies uitstippelen: dan wordt ook de My 6Changes pagina geüpdatet.

Tot Zondag!

DM

ps. Ma gefeliciteerd met u verjaardag!!

Over Rik

Een in rotterdam wonende, door Nederlands reizende, fotograferende Limburger
Dit bericht werd geplaatst in 6Changes en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Logboek 6Changes #2 – aankondiging

  1. Pingback: Begin van een nieuwe week: begin van een nieuwe 6Change « DutchMinimalist

Geef een reactie

