WK prullaria

Hallo allemaal,

Het Wereld Kampioenschap voetbal in Zuid-Afrika is inmiddels al een tijdje bezig, met een matig gestart Nederlands elftal. Zelf vind ik voetbal wel een leuk spelletje, mits het goed gespeeld word. Geen theater op het veld, maar een goed en fair potje voetbal zonder tierelantijn / swalbes / vragen om kaarten. Helaas lukt dat tegenwoordig niet meer en het “gezeur” is zelfs al doorgedrongen tot de jeugdelftallen. Over de “verloedering” van het voetbal kan ik een hele post vol schrijven, maar dat is niet de hoofdrede voor deze post.

WK Zuid-Africa 2010 Logo

WK Zuid-Africa 2010

Maar een nog grotere ergernis is al weken voor het WK begonnen: Al het Oranje WK prul dat je te pas en te onpas krijgt aangeboden op de meest verwachte en onverwachte plaatsen. En voor een Minimalist, of een beginnend Minimalist zoals ikzelf, is het een doorn in het oog! Je probeert om van je onnodige spullen af te komen en je krijgt er weer ongevraagd bergen zooi bij…

AH Beesie

AH Beesie

Bij de AH krijg je beesies, C1000 geeft je GoGo’s, een voetbaltafel bij de ING, CocaCola organiseert een groots evenement en de lijst gaat verder:

Vuvuzela

Vuvuzela

Het is zelf zo erg toen ik onlangs voor een nieuw shirt/hemd naar een kledingwinkel ging (Jack&Jones), daar ook al wat kreeg aangeboden: een Vuvuzela…. Allemaal prachtig dat iedereen het Nederlandse Elftal (ik noem ze express niet “onze jongens”, want ze zijn geen familie) wil toejuichen en ondersteunen. Maar zijn we hierin niet een beetje te ver doorgedraaid? Marketing technisch gezien is het allemaal super en er wordt ook veel meer verkocht ondanks de crisistijd. Maar al die rommel komt in je huis terecht: nog minder plaats en meer om op te ruimen. En nog erger: dadelijk is het WK voorbij en waar beland al die zooi?? Natuurlijk op de vuilstort. Dus het probleem wordt van thuis naar de wereld, en dus ook naar onze toekomstige generaties, verplaatst.

Daarom heb ik besloten om alle WK acties dit jaar te boycotten en alle prullaria af te slaan bij de kassa, of ze gelijk weg te geven aan de persoon voor/achter mij in de rij. Al moet ik eerlijk bekennen (met veel pijn in mijn hart) dat ik de vuvuzela van de Jack&Jones heb meegenomen ivm een aanstaande trouwerij: Er waren namelijk wat plannen en die moest ik gewoon ondersteunen.

Er is echter ook momenteel één winkelketen dat zich onthoud van alle Oranje Gekte: Jumbo. Hoera voor Jumbo, alleen jammer dat er hier in de buurt geen Jumbo is…

Tot zo ver mijn ongenoegen over de WK Acties.
DM

Bronnen:
Versereclame.nl
AD website & Forum
ADformatie
En alle bovenstaande site

Over Rik

Een in rotterdam wonende, door Nederlands reizende, fotograferende Limburger
Dit bericht werd geplaatst in Milieu, minimaliseren en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op WK prullaria

  1. Natasja zegt:

    Grappig, ik vroeg me laatst al hetzelfde af; waar komen straks al die oranje spullen terecht? En over 2 jaar begint de campagne weer van voor af aan. Gelukkig blijken de Beesies het heel goed te doen als kattenspeelgoed :)!

  2. Rik zegt:

    Hahaha!! Mijn zusje kwam gisteren binnen met haar kat: en die had het zelfde uitgevonden🙂

Geef een reactie

