Veranderingen

Beste bezoekers,

De laatste tijd is het weer erg rustig geweest hier op de DutchMinimalist blog. De reden hiervoor was al te lezen in het bericht Druk, Druk, Druk… : Afstuderen en werk zoeken. En op beide gebieden is er goed nieuws!

Scriptie schrijven

Scriptie schrijven

Afstuderen
De originele planning om in juni af te studeren liep de soep. En na wat wikken en wegen, overleggen met de Hogeschool en nog wat wijzingen in mijn scriptie (nog niet helemaal afgerond) staat dan eindelijk een datum vast: 26 augustus 2010 is de dag des oordeel!!

Suited Up

Suited Up

Werk zoeken
Inmiddels ben ik al bijna een jaar opzoek naar een baan. De zoektocht is niet altijd even intensief geweest: mede door het afstuderen is er soms weken/maanden niet gezocht of gereageerd. Nu het afstuderen toch op een eind loopt is de zoektocht weer in gang gezet, met een goed resultaat!! Dinsdag 20 juli 2010 ga ik mijn contactact tekenen bij Alcom Electronics te Capelle aan den IJssel!!

De aanvangsdatum is nog niet helemaal zeker, maar kan al per 1 augustus zijn. Dit betekent, samen met de lokatie te Capelle a/d IJssel, dat er verhuist zal moeten worden op korte termijn.

(very) Minimal living room

(very) Minimal living room

Minimaliseren??
Is er dan nog wat gebeurt op minimalistisch gebied? Heel eerlijk: erg weinig…. Er is, mede door de drukte rondom het afstuderen, werk zoeken en klussen bij mijn schoonouders, te weinig tijd geweest om wat te doen. Ik heb nog wel een kast doorgespit en een berg boeken en kleding uitgezocht: dit moet alleen nog worden weggedaan. Voor de boeken ben ik nog op zoek naar een goede bestemming. Het zijn oude studieboeken van het VMBO en MBO elektrotechniek. Als iemand een voorstel heeft, hoor ik dat graag!

Voor de rest is mijn kamertje een puinhoop, waaraan ik mij momenteel goed erger. Opruimen lijkt meer op probleemverplaatsing en er lijkt alleen nog maar meer zooi bij te komen. Maar met een verhuizing in het vooruitzicht, komt er dus ook een mooie gelegenheid om schoon schip te maken. Dan komt er iets meer (berg)ruimte om spullen uit te zoeken en op te ruimen: dan gaan we eens goed aan de slag om overbodige spullen uit mijn leven/huisje te verwijderen.

Tot zo ver deze update: tot snel!!
DM

ps: als je jezelf afvraagt waarom het pak bij het stukje werk staat: dat gaat mijn standaard outfit worden “on the job”…

Over Rik

Een in rotterdam wonende, door Nederlands reizende, fotograferende Limburger
Dit bericht werd geplaatst in minimaliseren, nieuws, Opruimen, privé en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Veranderingen

  1. Pingback: Ubi volentia est, via est!! « DutchMinimalist

  2. Pingback: (Nieuws) DutchMinimalist bestaat 1 jaar « DutchMinimalist

Geef een reactie

