Ubi volentia est, via est!!

“Ubi volentia est, via est” : Waar een wil is, is een weg!

Beste lezers,

Er is weer een periode van stilte geweest hier op de blog van DutchMinimalist. Deze stilte heeft alles te maken met het omgooien van mijn leven: van Student naar Young Professional (zie hier).

Afstuderen

“Potius sero quam namquam” : Liever laat dan nooit.

Vlissingen skyline

Skyline Vlissingen

Vlissingen is nu “(voltooid)verleden tijd”: Mijn studie is afgerond en ik ben definitief weg uit Vlissingen. Natuurlijk blijf ik toch een band houden met Vlissingen omdat daar nog een hoop vrienden en bekenden wonen. Dus ik zal toch nog wel eens teru keren naar de zilte, Zeeuwse grond aldaar.

Werken

Ik in pak

Ik in pak

Op mijn eerste baan is het momenteel nog rustig: de vakanties zijn nog niet allemaal voorbij in Nederland. Dus de inwerkperiode is rustig van start gegaan. Een leuk detail bij het werken & het afstuderen: Tijdens mijn afstuderen kreeg ik te horen dat ik “een baan in de verkoop/commeriële kant moest zoeken“. Waarop mijn antwoord was “dat zal mijn baas fijn vinden om te horen…“.

Mijn functie binnen Alcom Electronics gaat “Junior Product Manager” zijn, waarbij ik verantwoordelijk ga zijn voor de productlijn van Digi.

Minimaliseren / Wonen

Woonkamer

Woonkamer

Tussen het werken zoeken, krijgen en beginnen, en het afstuderen door ben ik inmiddels ook verhuisd richting Rotterdam. Het minimaliseren wordt toegepast in mijn nieuwe woning, maar niet zo precies en goed als ik had gepland. Doordat het allemaal overhaast moest gebeuren, is nog niet alles uitgezocht of verhuisd. Momenteel kan ik goed leven in mijn huisje, maar ik heb al gemerkt dat ik spullen mis (die liggen dus nog thuis/opslag) of dat ik te veel heb. Met name het teveel komt nu heel goed aan het licht omdat het huisje niet zo heel groot is (55m2 vloeroppervlakte), maar ook omdat het een 2kamer appartement is. Er is dus geen extra (berg)ruimte, in de vorm van een studeer-/logeerkamer, om wat spullen op te ruimen.

Er zal dus een nieuw “Plan van Aanpak” moeten worden gemaakt om het “SpullenMonster” aan te pakken. Er zal nu rekening moeten worden gehouden met de omschakeling van student (met veel vrije tijd) naar YuP (Young Professional, met weinig tijd), de lokatie (en de omvang ervan), maar ook het feit dat mijn vriendin meeverhuisd.

Tot zo ver wilde ik jullie op de hoogte brengen van de veranderingen momenteel. Ik verwacht snel weer meer te kunnen gaan posten/bloggen met betrekking tot Minimaliseren en veranderen van je levenstijl.

Toch is er een belangrijke les die ik heb geleerd de afgelopen tijd: “Ubi volentia est, via est”. Waar een wil is, is een weg, al kost het een hoop bloed, zweet en tranen (en een hoop stress in mijn geval). Er is nog een lange weg te gaan, maar ook hier geld weer: Ubi volentia est, via est! Ik kom er wel😉

Gegroet,
DM

Over Rik

Een in rotterdam wonende, door Nederlands reizende, fotograferende Limburger
Dit bericht werd geplaatst in minimaliseren, nieuws, Opruimen, privé en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Ubi volentia est, via est!!

  1. Pingback: Sport en Minimalisme | DutchMinimalist

  2. Pingback: (Nieuws) DutchMinimalist bestaat 1 jaar « DutchMinimalist

Geef een reactie

