(Film & Dubio) Farewell FaceBook

Beste Lezers,

Het onderstaande filmpje is eigenlijk grappig bedoeld, maar bevat ook een grote kern van waarheid.

De site www.suicidemachine.org ligt er momenteel deels uit: Facebook heeft ze een “C&D letter” (Cease & Desist –> stop en niet meer voortzetten van activiteiten en voorkom een rechtsgang) gestuurd, Twitter account opzeggen lukt momenteel niet en LinkedIn word nog niet ondersteund. Jammer genoeg is er nog geen aanwijzing dat Hyves wordt toegevoegd.

Momenteel zit ik zelf met het dilemma welk van de momenteel aanwezige sociale netwerken verwijderd moet worden. Er is al flink in gesnoeid de afgelopen tijd (zie hier en hier), maar nu zal/zullen er een of meerdere aan moeten geloven. Hier onder een lijstje van de ‘voors en tegens’ van ieder netwerk wat ik zelf heb:

  • Hyves:
    Mijn oudste in gebruik zijnde netwerk / Nederlands
    Overgenomen door TMG / Blokkeren van applicaties & games gaat niet
  • FaceBook:
    Internationaal / Professioneler / Sociaal netwerk + Mail in een toepassing
    Niet altijd even veilig met privacy gegevens / Willen naar de beurs
  • LinkedIn:
    Voor professioneel gebruik / Zakelijk netwerk breidt zich momenteel snel uit
    Willen naar de beurs
  • Path:
    Persoonlijk netwerk i.p.v. Sociaal netwerk / Eenvoudig
    Nog redelijk klein / Web applicatie werkt al een tijdje slecht

Wat is jullie mening?
DM

Over Rik

Een in rotterdam wonende, door Nederlands reizende, fotograferende Limburger
Dit bericht werd geplaatst in Film, Humor, minimaliseren, Opruimen, web en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op (Film & Dubio) Farewell FaceBook

  1. Jannie zegt:

    Bedankt voor het delen van het filmpje.
    *vind ik leuk*😉

    Ik denk overigens niet dat dit alleen als grap bedoeld is, maar dat de maker ook daadwerkelijk een visie heeft die hij wil delen.

    Ervaar je de sociale netwerken als ballast? Is het een morele balast wanneer het naar de beurs gaat? Is het een tijd ballast? Ik zie bij je nadelen nergens staan “vraagt meer tijd van me dan dat ik erin wil stoppen”. Zolang je het niet als ballast ervaart, zou ik zeggen dat je jezelf niet hoeft de belasten met de keuze.

  2. Rik zegt:

    Geen dank🙂 Het is grappig opgezet, maar inderdaad heeft de maker een goede visie er in verwerkt.

    De social networks ervaar ik momenteel als een ballast inderdaad: ik ben hard aan het werk om te minderen/minimaliseren op meerdere gebieden (spullen, uitgave, internet en andere activiteiten/verplichtingen). En ik moet toegeven dat de social networks de grote afleidingsgaten zijn in mij productiviteit.

    Maar ook is het een feit dat er tegenwoordig zo veel van die platforms zijn (en je gaat soms ongemerkt mee omdat een hoop mensen het gebruiken in je omgeving) dat er eigenlijk geen overzicht meer is. Naast de social networks heb je ook nog een hele hoop instant messaging platforms.

    Dus het einde is een beetje zoek als het gaat om communicatie: er is een hoop ruis gekomen door de hoeveelheid aan communicatielijnen, maar ook de info op deze lijnen (information overload). Een hoop is dubbel omdat veel mensen meerdere netwerken gebruiken, maar ook omdat tegenwoordig letterlijk elke scheet gedeeld wordt.

    Er is inmiddels ook een keuze gemaakt: ik houd nog maar 2 netwerken aan, de rest wordt gestopt. Hyves en path leggen het lootje, Facebook (in afgeslankte vorm) en linkedin blijven. (twitter is al lang, lang geleden verwijderd.)

    Ook is er een idee aan het ontwikkelen mbt ouderwets brieven schrijven😉

Geef een reactie

